۲۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۲۱

یوسفی:

95 درصد از کویر میقان از لحاظ عملیات بیولوژیکی کنترل شده است

95 درصد از کویر میقان از لحاظ عملیات بیولوژیکی کنترل شده است

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه فرسایش خاک در کویر میقان از نوع بادی است، گفت: در محدوده کویر میقان اراک به عنوان کانون بحرانی و فرسایش بادی، بیش از 95 درصد از سطح این بیابان از لحاظ عملیات بیولوژیکی کنترل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی ظهر شنبه در نشست روز جهانی مقابله با بیابان زایی در کویر میقان اراک افزود: این میزان معادل  11 هزار و 800 هکتاراز مساحت کویر میقان را شامل می شود.

وی از اجرای  فعالیت های اجرایی بیولوژیکی، مکانیکی، مدیریتی و حفاظتی در 490 هزارهکتار از بیابان های استان  خبرداد و افزود: بوته کاری و بذرکاری در جلو گیری از فرسایش خاک موثر است.

یوسفی اظهار داشت: در راستای مقابله با بیابانزایی این اداره کل اقدامات خوبی از جمله کاشت 15 میلیون اصله نهال قره داغ و آتریپلکس و اجرای بیش از 12 هزار پروژه خشکه چین، خاکی، سنگی و سیمانی برای کنترل 96 میلیون متر مکعب روان آب در 900 هزار هکتار از عرصه ها انجام داده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در سال 1385 در 11 هزار هکتار از جنگل های استان که سوخته و تخریب شده بودند عملیات اطفای حریق را انجام داد.

یوسف یوسفی اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان یکی از مناطق خشک و نیمه خشک و مستعد در امر بیایان زایی دارای کانون های متعددی در بخش بیابانی است که از دهه 1370 اقدامات مطلوبی در راستای مبارزه با آن صورت گرفته است.

کد خبر 1628105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha